• Få rådgivning hos Slappuk
    Kontakt os på 96317900
    Vi sidder klar med hjælp og gode ideer
  • En god idé til aktiv læring?
    Har du en god idé?
    Vi hører altid gerne fra dig

Hvad nu hvis ...?

Skulle du mod forventning opleve problemer med systemet, har vi samlet en række tips og tricks på denne side. De individuelle vejledninger kan også downloades som PDF. Har du fortsat problemer med systemet, er du velkommen til at kontakte os.

Ingen kontakt til master-pucken. Hvad gør jeg?

Brugere af Slappuk systemet har i sjældne tilfælde oplevet, at Slappuk app’en ikke kan komme i kontakt med master-pucken, også selvom den er tændt og lyser i sit gul-grønne mønster. Så vidt vi kan finde ud af, opstår problemet kun for ejere af Slappuk systemer, der indeholder en tablet af typen Lenovo TAB3 7" Essential, den med blå kant.

Heldigvis er det ret nemt at komme omkring problemet, blot skal Bluetooth-systemet i tabletten nulstilles.

Vi har lavet en vejledning, der viser hvordan du gør dette. Se venligst her.

Min tablet aflader hurtigt. Hvad gør jeg?

I forbindelse med lanceringen af Slappuksystemet, er vi blevet opmærksomme på, at der i nogle tilfælde er problemer med batterilevetiden for den medfølgende tablet. Problemet vedrører udelukkende de kufferter, der er leveret med en Lenovo TAB 3 7" tablet (sort med blå ramme).

Problemet viser sig i form af, at batteriet kan aflades over ganske kort tid. Dette kan for eksempel betyde, at tabletten går fra en opladning på 90% til 0% på under en time, selv uden den er blevet brugt. Årsagen til problemet er en fejl i forbindelse med ”WiFi i dvaletilstand” funktionen på tabletten. Problemet kan derfor undgås ved at deaktivere denne funktion via følgende vejledning:

  1. Gå ind i ”Indstillinger” -> ”WLAN”.
  2. Tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne.
  3. Gå ind i ”Avanceret”.
  4. Feltet ”Hold WLAN aktiveret i dvale” sættes til ”Aldrig”.

Ovenstående sikrer et almindeligt batteriforbrug og har ingen indflydelse på tablettens funktion i forbindelse med Slappuksystemet. Denne vejledning kan også downloades her.

Ikke alle pucke i kufferten lader. Hvad gør jeg?

Nogen brugere af Slappuk systemet har oplevet, at en eller flere pucke ikke lader, når de er placeret i ladestationerne i kufferten og der ellers er strøm på den. Samtidig med at disse pucke ikke lader, så vil de ejheller starte op, nå man trykker på den hvide knap på den oranger boks længst til højre i kufferten. Begge problemer har samme årsag: manglende forbindelse mellem ladefjedre i ladestationen og ladestag i bunden af de relevant pucke.

Vi har lavet en vejledning til hvordan man rengører og eventuelt bukker ladefjedrene tilbage. Dette vil i de fleste tilfælde løse problemet. Du kan finde vejledningen her.

Opdateringer

Når der kommer opdateringer til softwaren i tabletten og puckene, vil de blive lagt i Google Play til direkte download på tabletten.

 

Garantibestemmelser

Generelt gælder for produkter fra Slappuk ApS, at de garanteres at være fri for fejl og mangler i materialer og udførelse i et år fra købsdatoen. Garantien dækker ikke fejl, der skyldes misbrug, fejlagtig brug, uheld eller uautoriserede ændringer eller reparationer. Reklamationsretten følger dansk ret.

Accepter cookies

Denne side benytter cookies til at vise brugen af hjemmesiden og for at forbedre oplevelsen af hjemmesiden. Du kan altid slette gemte cookies under avancerede indstillinger i din browser.

Accepter ingen cookies  |  Accepter alle cookies